בשעה טובה ולאחר חצי שנה של לימוד מקיף ויסודי הכולל שיעורי פרקטיקה עבודות מעשיות שאלות לחזרה ומבחני סיכום, זכו חברי הקבוצה בבני ברק שהיו הנחשונים להצטרף ללגיונו של מלך למעצמת המשפט של היכל המשפט, לקצור את פרי עמלם וליהנות מיגיע כפיהם, ולעמוד בשלב הראשוני של המבחנים על הלכות ריבית.
חלק ניכר מהרבנים העידו על עצמם כי מעולם לא זכו למתיקות התורה כמו בתקופת החזרות החוזרות ונשנות לקראת שלב ראשון של המבחנים.
לא נדיר היה לראות אברך שמעולם לא הצטיין בשקידת התורה, לא מצליח לעצור את עצמו מלחזור ולשנן, ובשעת לילה מאוחרת במקום ללכת לישון פשוט היה פותח את השולחן ערוך ושוב חוזר ומשנן, מוציא את השאלות לחזרה ובוחן את עצמו שוב ושוב.
המתח היה ניכר על פני הרבנים החשובים לקראת המבחן, כל זאת לאחר חזרה אינטנסיבית בלילות ובימים על חומר הלימודים, חזרה על סיכום שיעורי הפרקטיקה שמשלימה את הלימוד העיוני בשולחן ערוך ונושאי כליו, לאחר חצי שנה בה עברו הרבנים מסע ארוך ומרתק בהכרת העולם הפיננסי.
את השלב הראשון של המבחן פתחו הרבנים במבחן מסכם על כל הלכות ריבית מהראשונים ועד לפסיקה הלכה למעשה, כששיעור ההצלחה במבחנים אלו היה ממש מעל המשוער.
בשלב השני יעברו הרבנים מבחן מעשי, מתוך מגוון השאלות המגיעות לקו בית ההוראה. מגוון השאלות מתוך השטח המעשי המגיעות לקו המשפט מציב את הרבנים בפני המציאות האמיתית, בעולם המעשה, עם עובדות איתם נתקלים אנשים נשים וטף בחיי היום יום, מכיוונים שונים וסיטואציות שונות.
לאחר מכן יעלו הרבנים לשלב השלישי של המבחנים אל פסגת ההצלחה במבחנים מקיפים אצל גדולי הרבנים והדיינים.
רבני הארגון אינם מוותרים על קוצו של יוד, בכל מה שקשור לרמת הידיעה של הרבנים, ולמרות שימת הדגש על החלק הפרקטי והמעשי, התביעה מהם בידיעת ההלכה על בוריה לא פוחתת.
וכעת לאחר השלב הראשוני העבודה המאומצת הוכחה כמשתלמת ומועילה, גדולי ישראל זוכים לראות בסיפוק רב את חלומם מתגשם, הנה קם לו דור של רבנים ודיינים שידם רב להם בש”ס ופוסקים ויש להם בקיאות גם בעולם המעש ה.
כאמור בימים אלו נערכים חברי הקבוצה שסיימו את הלכות ריבית לקראת השלב השני, אשר מצד אחד הוא מרתק יותר אך מצד שני הוא מחייב יותר, כאן כל טעות יכולה להיות קריטית, כל חוסר הבנה יכול להיות משמעותי במתן התשובה, מספר מרכיבים ישנם במבחן שכזה, ראשית כל רב נבחן על כושר הבנת השואל, בנוסף ניתן להתרשם מכושר הניתוח של הדברים, מהדימוי מילתא למילתא.